Skip to content Skip to footer

Başarılı Blog Yazısı Nasıl Yazılır?

Başarılı Blog Yazısı Nasıl Yazılır?

Blog” nedir? “Weblog“un kısaltması olan blog, arada sırada canlandırılan web içeriğinin kısa parçalarını sunmak için basit bir yaklaşım sunar. Sendikasyon (Örn: RSS), açıklamalar ve geri izlemeler için kullanımı basit teknolojiyle desteklenen bloglar, genellikle gelişmiş SEO sistemlerini ve grup oluşturma çabalarını birleştirebilen web tabanlı sosyal ağ evrenlerinin patlama odaklarıdır. Şimdi, bir blog yazısı yazmak istiyorsanız, ancak bir blog oluşturmanın en iyi yolu hakkında sınırlı bilginiz varsa veya hiç bilginiz yoksa, bulduğunuz en eğitici materyal anlamadığınız jargonlarla dolu.. İyi haber, burada olmamızın nedeni bu!

Bu arada, web üzerinde her gün birçok blog açılmakta ve birkaç gün içinde ömrünün sonuna ulaşmaktadır. İnanın bana, bu tamamen sinir bozucu olabilir, içerik oluşturucular bu konuda hevesli olmadığında bunun çoğu ortaya çıkabilir, bu nedenle bir blogu etkili kılmak için temel bir nesne hoşgörüdür. Yani blogunuza zaman ayırın; tutkulu ve bundan bir şeyler yapmaya kararlı olun. Kendi blogunuzu oluşturmanın basit adımları aşağıda verilmiştir.

Mükemmel Bir Niş Seçin
İster bir kuruluş blogu başlatmayı düşünüyor olun, ister şu anda sahip olduğunuz blogu düzeltmeniz gereksin, her kuruluşun en başından itibaren yürütmesi gereken standart bileşenler ve uygulamalar vardır.

Blogunuzun İş Hedeflerine Karar Verin

Hemen araya girmeden ve web ofisinize blog websitenizi oluşturması için birini getirmeden önce, önemli hayati bileşenleri iyice düşünmek için biraz zaman ayırın. Bu, blogunuzun imajınız ve ek olarak organizasyon hedeflerinizle uyumlu olduğunu garanti etmek için atılan temel bir adımdır.

En iyi iş blogu hedefleri arasında şunlar yer alır:

Teklifinizi destekleyecek içerik sağlayarak markayı oluşturun. Bu bilgiler gelecek müşterilerle bağlantı kurmalıdır.
Gündemler” ve “nasıl yapılır” yazıları gibi çeşitli madde yapıları aracılığıyla potansiyel müşterilere ürün ihtiyaçları için çözümler sunarak erişimi genişletin.

Potansiyel müşteriye faydalı bilgiler vererek anlaşmaları destekleyin. Özellikler ürününüze bağlıdır.

Üst düzey yöneticiyi/yöneticileri, fikir yetkilerini öne çıkararak konumlandırın. Bu, yaratıcılarıyla kesin olarak bağlantılı olan firmalar için hayati olabilir. Etkili bir şekilde yayınlamak için yetkililerden satın alma ve sorumluluk gerektirir.

Okuyucularınızın blogunuzun hedeflerine uygun olması gereken “Hedef Okuyucular” tanımlayın. Potansiyel okuyucuları tasvir ederken, onları sosyoekonomi, psikografik ve geçmiş uygulamalar açısından tanımlamak akıllıca bir düşüncedir. Ek olarak, bu bölümün sosyal medyada nasıl ilerlediğini düşünün: içerik yapan, içerik hakkında yorum yapan veya sadece içeriği okuyan (aksi halde sinsi olarak da bilinir) bireyler olduklarını mı söylüyorlar?

Alan Adını Seçin
Dikkatlice bir alan adı seçin. Alan adınızın nişiniz için en uygun olduğundan emin olun. Blogunuzun okuyucuları, blogunuz için gerçekten neyin önemli olduğunu anlıyor mu? Sevdiğiniz blog adına ulaştığınızda ve kimsenin kullanmadığını bir kez daha kontrol ettiğinizde, alan adını anında satın alın. Bunun için genellikle her yıl yaklaşık 10 ila 20 ABD doları tutarında bir maliyeti vardır ve her kuruştan bağımsız olarak blogunuz için kendi alan adınızın olması gereklidir. Her halükarda, blogunuzu Blogger üzerinden kurmak istiyorsanız (aşağıdaki 3. maddeye bakın), alan adını farklı bir siteden değil de özel olarak Blogger üzerinden satın alma şansınız çok daha az talepkardır. Alan adı avantajı, alanın doğal olarak Blogger blogunuzu belirtmek üzere ayarlanacağı gerekçesiyle. Blogunuzun alanını belirtmek için kodu fiziksel olarak kendiniz ekleme prosedürünü deneyimlemeniz gerekmez.

Aynı şekilde, uzun vadeli düşünmeniz gerekiyorsa ve blogunuzu etkili bir işe dönüştürmek istiyorsanız, alan adınızın her çeşidini satın almanızı öneririm. Bu şekilde, temelde sizinkiyle aynı olan bir alan adına sahip bir site kuran başka bir kişi üzerinde strese girmenize gerek kalmaz.

Barındırma Seçin
Geçenlerde, “Blogunuzu kurarken farklı yapmış olmayı dilediğiniz tek şey nedir?” diye sordum. Hemen yanıtladım, “Keşke WordPress ile başlasaydım” Yani bir blog platformu önerecek olsaydım, WordPress‘i şiddetle tavsiye ederim. Daha pahalıdır, ancak size daha fazla alternatif sunar. Başlangıç ​​olarak, blogunuz için ucuz ve güvenilir bir barındırma seçmeniz gerekebilir. Hostinguz kullanmak en mantıklı seçeneğiniz olabilir; Barındırma için aşırı harcama yapmanıza gerçekten gerek yok. Bu nedenle, size önemli miktarda barındırma alanı sağlayan bir barındırma seçin. Hostinguz kullanmanızı öneririz. Ek olarak, blogunuzun kilitlenmesi veya aşılması konusunda strese girmenize gerek yok. Google’ın 133. sayfasının aksine ilk bir veya iki sayfada çıkarsanız, insanlar sizi daha kolay bulacaktır!).

Ayrıca, Hostinguz, WordPress barındırma planlarını gözetim altında tutar. Bu, güçlendirilmiş bulut mühendisliği, düşük yoğunluklu sunucular, CDN ve çeşitli önbellek katmanlarıdır.

Leave a comment